KLM

Tags: Deelnemers

Digitalisering biedt KLM de mogelijkheid om de nummer 1 ter wereld te zijn op het gebied van ‘customer intimacy’. Daarom zorgen 1300 medewerkers van Information Services er wereldwijd voor dat alles wat in en om het vliegtuig gebeurt, versnelt, vernieuwt en verbetert. Zij gebruiken daarbij de nieuwste technologieën waardoor KLM onder meer kortere boardingtijden en creatievere incheckmogelijkheden heeft.
Als joint IT-organisatie werken Air France en KLM-collega’s in een experimentele werkomgeving aan de nieuwste ‘mobile development’ technieken. In scrum teams werken zij nauw samen met vliegende collega's en collega’s op de grond aan tastbare producten waar ze trots op zijn. Dit doen zij steeds sneller, waardoor ook nieuwe stappen in de moderne luchtvaart mogelijk zijn. Vernieuwende IT, waaronder Internet Of Things, Virtual Reality en Bloackchain wordt uitgebreid getest en toegepast.

Kennis delen speelt bij al deze ontwikkelingen een cruciale rol. De nieuwe manier van werken en de ‘Open source’ trainingen die we geven in Point of View, onze home base op Schiphol Rijk. Dit doen we samen met Nodeschool, een organisatie die actief is in meer dan tweehonderd steden wereldwijd en kosteloos IT-kennis deelt op het gebied van front-end development.

De IT-Circle sluit perfect aan bij deze gedachte: kennis delen en uitgedaagd worden om op een andere manier naar je werk te blijven kijken!

 

Deelnemen aan AIC of inschrijven voor de newsflash?
Meld je bij ons aan!

Contact